Datum: |
vrijdag 23 november 2018 |
Locatie: |
Theaterzaal Maupertuis |
Startuur: |
20u00 |
Duur: |
90 minuten zonder pauze |
Met amper één jaar ervaring als stand-up comedian charmeerde Kamal Kharmach jury en publiek tot in de finale van Humo’s Comedy Cup 2014. Nu staat hij in zijn eerste show scherper dan ooit. Letterlijk, want hij
is zomaar eventjes 120 kilo lichter, maar ook figuurlijk, omdat hij vastbesloten is zijn materiaal van een snedig randje te voorzien. Nog steeds even charmant? Misschien. Actueel, slim en scherpzinnig? Zonder twijfel!
De jonge comedian is op veel vlakken de schaamte voorbij, maar diep vanbinnen vindt hij zichzelf nog altijd datzelfde onzekere dikkerdje. Want hoewel iedereen hem nu behandelt als een slanke en bekende kerel, voelt hij zichzelf vooral nog steeds een dikke, arme Marokkaan. Voor het grote publiek en zelfs vrienden en familie lijkt hij misschien zijn schaamte verloren, maar zelf kan hij het soms allemaal niet goed volgen.
Met dit debuut probeert hij de talrijke veranderingen in zijn leven bij te benen. Hij laat zien dat er een gigantisch groot verschil kan bestaan tussen wat andere mensen over je denken en wat je over jezelf denkt. Hij vergelijkt zijn huidige situatie met vroeger en probeert alle tegenstrijdigheden een plaats te geven. Want hoe kan je een succesvolle BV spelen, als je ouders je toch liever zagen lesgeven? Kamals onzekerheid en perfectionisme zijn in onze huidige samenleving zeker geen cadeau, maar laat dat nu net een uitstekende voedingsbodem zijn voor een voorstelling van de bovenste plank!
Sinds Kamals deelname aan Humo’s Comedy Cup gaat het snel voor deze immer sympathieke en energetische comedian. Naast tv-werk voor en achter de schermen en het uit de grond stampen van de Antwerpse comedyclub Lebowski’s, heb je hem zeker zien passeren in één van de volgende formats: De Slimste Mens, Mag ik u kussen, Van Gils en Gasten, De Allesweter, Everbody Happy, De Drie Wijzen, … Daarnaast presenteert Kamal nu zelfs zijn eigen tv-programma Het Collectief Geheugen.
REGIE PETER SCHOENAERTS