Menu
Praktisch

FAQ

Inhoud:

 

tickets bestellen, ontvangen of kwijt?

 

Hoe bestel ik tickets?

Er zijn 3 manieren om tickets te bestellen: telefonisch, aan de balie van het CC tijdens de openingsuren of via de website www.ccdefactorij.be. Aan de balie en online kun je je bestelling meteen volledig afhandelen en heb je meteen je tickets. Bij reservatie via telefoon krijg je een e-mail met de betalingsinstructies. Na betaling via thuisbankieren krijg je opnieuw een e-mail met de tickets in bijlage.

 

Telefonisch of aan de balie tickets bestellen
Telefonisch reserveren doe je door te bellen naar 02 307 72 72 op maandag en vrijdag van 10u00 tot 14u00 en op woensdag en zaterdag van 12u00 tot 18u00. Dat zijn meteen ook de openingsuren van de onthaalbalie. Ook één uur voor aanvang van iedere voorstelling kan je tickets kopen (enkel) voor die betreffende voorstelling.

 

Tot wanneer kan ik een ticket online kopen?
Je kan thuis en aan de ticketbalie nog tickets aankopen tot vlak voor de voorstelling begint.

 

Hoe ontvang ik mijn tickets?

Meteen na betaling ontvang je een e-mail met je tickets in bijlage. Die kan je thuis afprinten, opladen op je smartphone of je kunt ze ook laten afprinten aan de ticketbalie van CC De Factorij. Dat laatste kan tijdens de openingsuren van de ticketbalie of 1 uur voor de voorstelling zelf. Indien je tickets koopt aan de balie, krijg je ze meteen mee.

 

Wat als ik geen printer heb? Kan ik tickets ook laten opsturen?

Wij printen de tickets graag voor jou af de avond zelf of je kan ze op voorhand afhalen aan de ticketbalie. We kunnen de tickets ook digitaal bezorgen. Tickets opsturen is dus niet nodig.

 

Ik ben mijn tickets kwijt, vergeten of vind ze niet terug in mijn mailbox. Wat nu?

Geen probleem. Wij vinden je tickets steeds terug in het reservatiesysteem. Neem contact op met de ticketbalie en we sturen je tickets opnieuw door. Of passeer op voorhand of de avond zelf even langs de ticketbalie, dan printen wij ze voor je uit. Let wel: je ontvangt enkel je tickets per mail als je dit ook aanduidt bij je reservatie. Je hebt daar immers twee opties: ‘print at home’ of ‘afhalen aan balie’. Indien je ‘afhalen aan balie’ kiest, krijg je wel een mail met een bevestiging van je bestelling, maar worden de tickets zelf niet bezorgd.

vriendenpas / cadeaubon

 

Werkt CC De Factorij met een abonnementsformule?

Neen. CC De Factorij heeft wel een Vriendenpas, waarmee je korting krijgt op voorstellingen.

 

Wat is een Vriendenpas?
Draag je CC De Factorij een warm hart toe en wil je genieten van een voordeeltarief op de ticketprijs? Word dan vriend van CC De Factorij! De Vriendenpas kost € 10 en is geldig tijdens één cultuurseizoen (van september tot juni). Houders van een Vriendenpas krijgen korting op onze eigen programmatie (dus geen voorstellingen te gast). De Vriendenpas is persoonlijk: per voorstelling kan je er dus één ticket mee kopen, je gebruikt de unieke code van je Vriendenpas dus één keer per voorstelling. Een Vriendenpas kan je online of via het onthaal aankopen. Je krijgt de Vriendenpas met je code dan per e-mail bezorgd. Wie graag een echt kaartje wil (grootte van een bankkaart) kan dit na bestelling komen afhalen aan de balie. Of regel alles aan de balie, dan krijg je je Vriendenpas meteen mee.

 

De vervaldatum van mijn cadeaubon is voorbij. Kan ik dat alsnog verlengen?

Dat is helaas niet mogelijk. Het is de bedoeling dat je het bedrag op je cadeaubon gebruikt voor de vervaldatum. Je kan de bon wel gebruiken voor voorstellingen die lang na die vervaldatum plaatsvinden, maar je moet de aankoop daarvan wel doen voordat de bon vervalt.

Kortingstarieven

 

Welke kortingstarieven gelden er in CC De Factorij?
Er zijn kortingen voor +65J, -12J, -26J, voor houders van een Vriendenpas, voor leden van de Gezinsbond (€ 1 korting, enkel bij familievoorstellingen), voor mensen met een kansenpas en bij sommige voorstellingen voor inwoners uit Groot-Zaventem.

 

Leerlingen van Zaventemse scholen en de Zaventemse Academie die in klasverband naar avondvoorstellingen komen, kunnen gebruik maken van een educatief tarief: zij betalen 50% van het standaard tarief, met een minimum bedrag van € 10 per ticket. Leerkrachten nemen best op voorhand contact met info@ccdefactorij.be voor meer info.
 

Gezinsbond

Leden van de Gezinsbond krijgen op vertoon van hun lidkaart € 1 korting per ticket. Deze korting is enkel van toepassing op de familieactiviteiten van CC De Factorij. Als je online bestelt, kan je maximum 6 tickets met de gezinsbondkorting kopen. Is jouw gezin groter? Dan kan de ticketbalie de reservatie voor jou doen.

 

Is er korting voor rolstoelgebruikers/begeleiders?

CC De Factorij biedt geen korting voor rolstoelgebruikers, mensen met een EU disability card of begeleiders. Zij kunnen gebruik maken van de gangbare kortingstarieven.

 

Ik sta ingeschreven bij het OCMW. Heb ik recht op korting en hoe werkt dat precies?
Cliënten bij het OCMW Zaventem betalen € 2,5 (kinderen) of € 3,5 (volwassenen) per ticket. Om gebruik te maken van dit voordeeltarief, heb je een Kansenpas nodig. Die pas wordt aangemaakt aan het onthaal van het cultuurcentrum op basis van een attest van OCMW Zaventem. Een Kansenpas is geldig voor één seizoen maar kan elk seizoen opnieuw aangevraagd worden. Mensen buiten Zaventem kunnen hier helaas geen gebruik van maken.

 

Ik heb recht op tickets met een verhoogde tegemoetkoming vanwege de mutualiteit. Hoe werkt dat precies?

Mensen die genieten van een verhoogde tegemoetkoming bij de mutualiteit krijgen een gratis Vriendenpas. Met deze Vriendenpas krijg je korting op de voorstellingen. Op vertoon van een officieel attest van de mutualiteit kan je een Vriendenpas komen afhalen aan het onthaal van CC De Factorij. Een Vriendenpas is geldig voor één cultuurseizoen, maar kan elk seizoen opnieuw aangevraagd worden

betalingsmogelijkheden

 

Wat zijn de verschillende betaalmethodes?

Als je online of telefonisch reserveert, kan je enkel betalen via thuisbankieren met Bancontact, Mister Cash of kredietkaart (VISA / Mastercard) of de Factorij-cadeaubon. Na een telefonische reservatie krijg je een e-mail met betalingsinstructies om de betaling via thuisbankieren in orde te brengen. Opgelet: er kan niet betaald worden via overschrijving.

 

Aan de balie kan je cash betalen, met Bancontact/Mister Cash of met een cadeaubon van CC De Factorij. We aanvaarden ook Randuitcheques (max. 3 cheques per persoon) en papieren cultuurcheques van Edenred en Sodexo. Betalen met een kredietkaart kan niet aan de balie.

 

Hoe bestel ik tickets met een kortingscode die op mijn pas of cadeaubon staat?

Op de Vriendenpas, cadeaubon en Kandenpas staat een code, bestaande uit 8 letters en cijfers. Deze code geef je op bij je reservatie om je korting te bekomen. Aanvaardt het ticketingsysteem je code niet? Kijk na of je pas/bon nog geldig is en controleer of je een 0 (cijfer) niet verwisselt met een O (letter). Lukt het toch niet? Hou je pas bij de hand en neem contact op de ticketbalie.

 

Randuitcheques
Met de Randuitcheques kunnen cursisten Nederlands of deelnemers van Café Combinne in de Vlaamse Rand een voorstelling in de cultuur- en gemeenschapscentra betalen. We aanvaarden maximum drie cheques van € 7 / per persoon. Er wordt hier geen wisselgeld op teruggegeven. In de RandKrant en op www.uitinderand.be vind je meer informatie over deze activiteiten.

 

Kan ik tickets reserveren en later betalen?

Er kunnen geen tickets gereserveerd blijven. Het is de bedoeling dat je je tickets meteen na bestelling betaalt en dat zowel als je telefonisch, aan de balie of online tickets bestelt.

 

Hoeveel tijd heb ik om mijn tickets te betalen?

Dat moet binnen de 24 uur gebeuren. Zoniet worden je tickets automatisch geannuleerd. Je krijgt voordat dit gebeurt wel nog een melding per e-mail, zodat de tickets niet worden verwijderd zonder dat je hiervan op de hoogte bent.

zaalplan

 

Hoe ziet de zaal eruit?

De zaal van CC De Factorij bestaat uit een parterre (benedenverdieping die licht omhoog helt) en een balkon. Er is geen prijsverschil tussen de parterre en het balkon. Op de parterre (= rij A tot O) is er na rij K een grotere tussenruimte. De middenste stoelen op rij K zijn geblokkeerd. Daar staat de licht- en geluidstafel. Op het balkon (= rij T tot X) zijn er links en rechts zijbalkons (= rij P tot S) die meer aan de zijkant en dichter bij het podium staan. Open hier  het zaalplan.
 

Kan ik zelf een plaats kiezen in de zaal?
Dat kan! Als je online, ter plaatse of telefonisch tickets bestelt kan je kiezen waar je het liefste zit. Online zijn de grijze bolletjes in het zaalplan bezet, de witte zijn vrije plaatsen, de rode bolletjes zijn jouw zitplaatsen. Open hier  het zaalplan.

 

Indien een voorstelling niet plaatsvindt in theaterzaal Maupertuis, maar in een andere ruimte (bv. zaal Stockmans, Bib De Factorij, op het podium zelf,…) zal je geen zaalplan te zien krijgen en dus je zitplaatsen niet kunnen kiezen. In dat geval wordt er immers niet met rijen of stoelnummers gewerkt en zijn de tickets ongenummerd.

 

Ik wil elders zitten dan wat het ticketingsysteem mij voorstelt. Hoe kan mijn stoelkeuze aanpassen?

Klik met de muis op de zitplaats waar je wil zitten, je zal zien dat de rode bolletjes (jouw keuze) verspringen naar de plek die je net aanklikte. Je kan dit steeds opnieuw doen, tot je je gewenste zitplaats hebt.

 

Het lukt me niet om in het zaalplan de stoelen aan te klikken waar ik wens te zitten.

Dit kan inderdaad voorvallen, bijvoorbeeld als er 3 zitplaatsen naast elkaar vrij zijn en je daar met 2 personen wil zitten. Het ticketingsysteem laat dit niet toe. Wil je toch op die vrije plek zitten? Neem dan contact met de ticketbalie, die deze reservatie voor jou wél in orde kan brengen.

rolstoel, slecht te been of slechtziend

 

Ik ben slecht te been of zit in een rolstoel. Waar zit ik dan best in de zaal?

Voor alle voorstellingen zijn er rolplaatsen voorzien op rij K. Slecht te been? Een zitplaats op rij A of K zorgt ervoor dat je geen trappen moet doen. Plaatsen op rij K kan je niet reserveren via de website. Je neemt hiervoor best contact met het onthaal. Boek je ticket steeds op voorhand, want bij heel populaire voorstellingen worden ook rolstoelplaatsen als allerlaatste zitplaatsen in verkoop gezet. Ook voor mensen in een rolstoel geldt dus: uitverkocht is uitverkocht. In de Willem Lambertstraat en op de parking aan de achterzijde van CC De Factorij vind je voorziene parkeerplaatsen dichtbij de in- en uitgang

 

Ik ben slechtziend

Je assistentiehond is uiteraard van harte welkom. Gelieve dit te melden bij reservatie, dan kunnen wij een goede zitplaats garanderen. De avond zelf begeleiden onze medewerkers je graag naar je plaats.

auditieve ondersteuning

 

Wens je auditieve ondersteuning?

We bieden mensen met een hoorapparaat of mensen zonder hoorapparaat die toch iets beter willen genieten van de voorstelling twee geluidsversterkende systemen aan: ofwel een ringleidingssysteem dat je aan je hoorapparaat aansluit (je moet je apparaat dan op de stand T kunnen zetten) ofwel een geluidsversterkende speaker dat je over één oor hangt. Om zeker te zijn dat het systeem ter beschikking is bij de voorstelling waarvoor je komt, vragen we je ons minstens één dag vooraf een seintje te geven (telefonisch of per mail).

te laat! Wat nu?

 

Ik ben te laat. Kan ik nog binnen?

Laatkomers worden enkel toegelaten indien de artiesten hiervoor de toestemming hebben gegeven. Sowieso is het niet mogelijk om op je gereserveerde stoel plaats te nemen, maar word je via het balkon zo discreet mogelijk binnengeloodst door een van onze medewerkers. Indien er een pauze is, kun je nadien alsnog op je zitplaats van ticket plaatsnemen. Indien we geen laatkomers mogen binnenlaten, kunnen we onder geen enkele voorwaarde je ticket terugbetalen of omruilen.

Vestiaire / lockers

 

Maak gebruik van onze gratis vestiaire. Om veiligheidsredenen (diefstal en brand) is het opbergen van jassen en rugzakken voor de voorstelling verplicht. Je kan deze met een gerust hart achterlaten in de bewaakte vestiaire of in de lockers aan de ingang (muntstuk van € 1, dat je terugkrijgt na afloop).

tickets annuleren

 

Ik kan toch niet komen en heb tickets over. Kan ik die omruilen of terugbetaald krijgen?

Tickets worden niet terugbetaald, noch omgeruild, behalve bij voorstellingen die door het gezelschap of door het cultuurcentrum zelf worden geannuleerd. Je kan proberen je tickets door te verkopen aan andere bezoekers of een bericht plaatsen op de Facebookpagina van CC De Factorij.

Foyer / bistro

 

Kan ik iets eten en drinken in CC De Factorij?

De foyer van het cultuurcentrum gaat één uur voor de voorstelling open en blijft na de voorstelling ook open. In het gebouw van CC De Factorij bevindt zich ook een bistro die open is, ook los van de activiteiten van het cultuurcentrum. Bij voorstellingen met beperkte capaciteit blijft de bar in de foyer dicht, maar dan kan je terecht in de bistro.

vrijwilligerswerking

 

Ik wil mij graag opgeven als vrijwilliger. Hoe doe ik dat best?

We hebben een fijne en trouwe ploeg vrijwilligers die voor allerlei taken ingeschakeld worden: van publieksbegeleiding en zaalwacht, tot artiesten opvangen en tickets scannen. We informeren je graag wat er mogelijk is en wat je van ons in ruil krijgt voor jouw engagement. Neem contact via info@ccdefactorij.be.

informatie ontvangen

Ik wil graag informatie ontvangen van het cultuurcentrum!

Je kan via deze link inschrijven op de maandelijkse nieuwsbrieven van CC De Factorij. Kies welke nieuwsbrief je verkiest. Je kunt je natuurlijk steeds ook weer uitschrijven. Op diezelfde pagina kan je ook de meest recente seizoensbrochure downloaden of vragen om deze gratis per post op te sturen.

Logo

We respecteren uw privacy

We gebruiken technologie├źn, zoals cookies, om uw surfervaring makkelijker te maken, om socialemediafuncties aan te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia- en analysepartners. Lees meer.